Odwołania
Odwołania - tryb postępowania
Na mocy art. 25 ustawy o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku z dnia 13 kwietnia 2016 r. Klienci Polskiego Centrum Akredytacji mają prawo odwołać się od decyzji udzielenia, odmowy udzielenia, cofnięcia, zawieszenia lub ograniczenia zakresu akredytacji do Komitetu Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o kwestionowanej decyzji.
Odwołanie rozpatruje zespół trzech ekspertów, wyznaczonych spośród członków Komitetu Odwoławczego przez Przewodniczącego Komitetu Odwoławczego. W przypadku, gdy rozpatrzenie odwołania wymaga szczególnej wiedzy lub w rozpatrywanej dziedzinie nie ma ekspertów wśród członków Komitetu Odwoławczego, Przewodniczący Komitetu Odwoławczego może powołać dodatkowego eksperta zewnętrznego w skład zespołu rozpatrującego odwołanie.
Odwołanie powinno być rozpatrzone w terminie 60 dni od dnia jego doręczenia.
Komitet Odwoławczy, po rozpatrzeniu odwołania:
- stwierdza zasadność odwołania i przekazuje sprawę Polskiemu Centrum Akredytacji do ponownego rozpoznania albo,
- oddala odwołanie.
Orzeczenie Komitetu Odwoławczego jest przekazywane jednostce oceniającej zgodność wnoszącej odwołanie oraz Dyrektorowi PCA. W przypadku oddalenia odwołania jednostce oceniającej zgodność przysługuje skarga do sądu administracyjnego, za pośrednictwem Komitetu Odwoławczego, w terminie 30 dni od dnia doręczenia zawiadomienia o oddaleniu odwołania. W postępowaniu przed sądem stosuje się odpowiednio przepisy o zaskarżaniu do sądu decyzji administracyjnych.