Działy i kompetencje
Biuro ds. Akredytacji zajmuje się realizacją zadań związanych z prowadzeniem procesów akredytacji i nadzoru jednostek oceniających zgodność oraz przedsięwzięć w zakresie rozwoju działalności akredytacyjnej.
Dział Akredytacji |
akredytacja w obszarze: |
Dział Akredytacji Badań i Certyfikacji Żywności (AF) |
|
Dział Akredytacji Badań Mechanicznych i Fizycznych (AM) |
|
Dział Akredytacji Badań Emisji w Środowisku (AE) |
|
Dział Akredytacji Badań Chemicznych (AW) |
|
Dział Akredytacji Wzorcowań (AP) |
|
Dział Akredytacji Inspekcji, Certyfikacji Wyrobów i Osób (AC) |
|
Dział Akredytacji Weryfikacji i Certyfikacji Systemów Zarządzania (AS) |
|
Wydział Zarządzania Zasobami Ludzkimi [HR]
Zajmuje się realizacją zadań związanych z:
- wdrożeniem polityki personalnej oraz koordynowaniem przedsięwzięć podejmowanych w celu rozwoju zasobów ludzkich,
- z działalnością szkoleniową stanowiącą ofertę Polskiego Centrum Akredytacji dla auditorów i klientów PCA,
- organizowaniem seminariów/spotkań z akredytowanymi podmiotami.
Wydział Finansowy [PF]
Zajmuje się realizacją zadań związanych z:
- prowadzeniem rachunkowości PCA,
- tworzeniem projektu planów finansowych i sprawozdań z realizacji tych planów,
- zarządzaniem środkami pieniężnymi,
- planowaniem, nadzorem i sprawozdawczością postępowań o udzielenie zamówienia publicznego,
- obsługą finansowo-logistyczną ocen i delegacji zagranicznych.
Wydział Informatyki [PI]
Zajmuje się realizacją zadań związanych z:
- opracowywaniem i wdrażaniem zasad i standardów dotyczących zastosowań informatyki w dziedzinie akredytacji i systemu zarządzania,
- zarządzaniem infrastrukturą techniczną,
- opracowywaniem, wdrażaniem i kontrolowaniem przestrzegania polityki bezpieczeństwa systemów komputerowych oraz przetwarzanych danych i informacji,
- zarządzaniem zasobami danych i informacji przetwarzanych w systemach.
Wydział Administracyjno-Techniczny [PP]
Zajmuje się realizacją zadań związanych z:
- zapewnieniem komórkom organizacyjnym PCA obsługi materiałowej, administracyjnej i transportowej,
- realizacją zadań z zakresu prowadzenia archiwum zakładowego PCA,
- zapewnieniem dostępu do wszystkich przepisów prawnych i dokumentów normatywnych dotyczących funkcjonowania PCA,
- prowadzeniem kancelarii ogólnej PCA, w tym zapewnieniem skutecznego obiegu korespondencji w PCA,
- prowadzeniem spraw związanych z zarządzaniem i administrowaniem budynkiem,
- zapewnieniem utrzymania estetyki w budynku i właściwych warunków ochrony przeciwpożarowej w budynku PCA.
Wydział Promocji i Wydawnictw [PR]
Zajmuje się realizacją zadań związanych z:
- promowaniem działalności akredytacyjnej w celu podnoszenia świadomości na temat roli i znaczenia akredytacji oraz budowaniem i utrzymywaniem pozytywnego wizerunku PCA,
- koordynacją prac związanych z działalnością informacyjną oraz wydawniczą PCA, w tym publikowaniem i dystrybucją wydawnictw PCA,
- współpracą z mediami w celu popularyzacji i uaktualniania wiedzy na temat akredytacji i systemu oceny zgodności,
- zapewnieniem ochrony towarowej symboli akredytacji,
- organizacją konferencji, seminariów i innych posiedzeń w ramach członkostwa PCA w organizacjach międzynarodowych.
Wydział ds. Systemu Zarządzania i Audytu Wewnętrznego [SJ]
Zajmuje się realizacją zadań związanych z:
- przygotowaniem informacji o stanie funkcjonowania kontroli zarządczej i przedstawianiem ich Dyrektorowi w celu podpisania oświadczenia o stanie kontroli zarządczej,
- koordynowaniem opracowywania planów działania PCA i sporządzeniem sprawozdania z ich realizacji,
- monitorowaniem procesów postępowania ze skargami, ankietami satysfakcji klienta, uwagami i wnioskami dot. systemu akredytacji,
- prowadzeniem sekretariatu Komitetu Odwoławczego i Rady ds. Akredytacji,
- prowadzeniem audytów wewnętrznych oraz koordynacją prac w zakresie planowania działań korygujących i zapobiegawczych oraz monitorowaniem ich realizacji,
- koordynowaniem prac w zakresie kontroli zewnętrznych,
- koordynowaniem prac w zakresie zarzadzania ryzykiem w organizacji,
- utrzymywaniem i publikowaniem aktualnej dokumentacji systemu zarządzania.